The first step

خانه تاریخی افتخارالاسلام دربندی

رای دادن به این پست

خانه تاریخی افتخارالاسلام روزگاری میزبان عالم ربانی آقا حسین دربندی آرانی ملقب به افتخارالاسلام بود .

خانه افتخار‌ الاسلام، آران در محلهْ دربند آران قرار گرفته و از آثار دوران قاجاریه می‌باشد که توسط شهرداری آران و بید‌گل خریداری شده، و بخشی از آن مرمت گردیده است.

مهرماه سال ۱۲۶۷ شمسی در محله ی دربند آران و بیدگل فرزندی از خانواده دربندی-که به تقوا و علم شهره بودند- پا به عرصه گیتی نهاد که او را «حسین» نام نهادند.

پدرش ملّا عباس، از روحانیون وارسته آران و بیدگل و مادرش خاور خانم دختر آقا حسین عطایی کاشانی از خانواده های متدین و متمکّن کاشان بود به طوری که هنگام ازدواج با ملا عباس، مهریه اش را فراگیری قرآن از همسرش قرار داد و پس ورود به منزل شوهر و فراگیری قرآن، به بانویی مؤمنه و عالمه تبدیل شد و تا پایان عمر، هر هفته یک دور قرآن ختم می کرد و به بسیاری از بانوان منطقه قرائت قرآن را آموخت.

آقا حسین، پس از گذراندن دوران کودکی برای تحصیل به مکتب خانه ی استاد نصرالله حلاج رفت و خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را فرا گرفت و پس از آن، به فراگیری کتب فارسی رایج همچون گلستان سعدی، نصاب الصبیان، و شرعیات نزد میرزا ابوالقاسم ناصر پرداخت .

دروس فقه و اصول را از آیت الله میرزا احمد عاملی آرانی و آقا ملامحمود فاضل بیدگلی فرا گرفت. در کاشان از محضر سید محمد حسین رضوی، سید محمد علوی باغ و میرزا ابوالقاسم امام جمعه بهره برد و سپس در تهران در مدرسه سپهسالار قدیم به تحصیل پرداخت و پس از آن به نجف هجرت کرد.

آقا حسین دربندی آرانی پس از تحصیل علوم دینی مختلف در نجف، از اساتید خود لقب «افتخارالاسلام» را دریافت کرد.

اگر  اطلاعات تکمیلی از این مطلب دارید می توانید از اینجا  ارسال نمایید.

در تور مجازی زیر که کار اختصاصی مرنجاب360 است می توانید گشتی بزنید :


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان منو
در حال بارگذاری